Kijken naar wat belangrijk is bij het aankopen van apparatuur.

Hoe koop ik een laser? Is een veel voorkomende vraag die we krijgen bij LaserCollege. Hoewel er geen standaard kort antwoord op deze vraag is, hebben we geprobeerd een vereenvoudigd proces te scheppen waarmee iedereen de meest geschikte apparatuur voor zijn of haar behoeften kan kopen.

Voordat je naar apparatuur gaat kijken, moet je eerst beslissen welke diensten en behandelingen je wilt aanbieden. Dit is belangrijk, omdat het niet gaat om het kopen van een laser, maar het kopen van de best geschikte apparatuur waarmee je de diensten kunt leveren die je wilt bieden.

Zodra je hebt besloten welke diensten en behandelingen je wilt aanbieden zijn de volgende twee stappen belangrijk, maar meer dan vaak over het hoofd gezien.
Eerst moet je de wet- en regelgeving kennen die van toepassing is op de diensten die je wilt aanbieden en de technologie die daarvoor wordt gebruikt. Ben je wettelijk beperkt in je land over de behandelingen die je wilt aanbieden. Heb je een specifieke diploma nodig of moet je werken onder toezicht van een arts?
Is de apparatuur die je nodig hebt om deze behandelingen uit te voeren in je land gereguleerd?
In de meeste landen kunnen deze vragen worden beantwoord door het ministerie van volksgezondheid.

Ten tweede, opleiding en training. Als je eenmaal hebt bevestigd dat het volgens de wetgeving van je land is toegestaan om door te gaan en de behandelingen uit te voeren, kijk dan niet naar apparatuur totdat je weet waar je naar kijkt. We zijn trots op de uitgebreide, wetenschappelijk onderbouwde training die we bij LaserCollege bieden, maar zelfs als je om welke reden dan ook niet gebruik kunt maken van onze services, ga dan voor de best mogelijke training die op dit moment binnen je bereik ligt. Nadat je dit hebt gedaan, kunt je beginnen met het zoeken naar de apparatuur die het beste bij je behoeften past.

Wanneer je naar apparatuur begint te kijken, zult je in een mum van tijd overweldigd worden door de enorme hoeveelheid beloften en informatie (meestal misinformatie) die je op de markt zult tegenkomen. Hieronder stellen we enkele punten voor om elke machine tegen te beoordelen. Probeer verschillende apparaten te vergelijken, niet alleen één fabrikant of distributeur. En als je van plan bent om zelf te importeren, kijk dan ook naar wat lokale distributeurs bieden.

1. Van welke laserbedrijven wil ik offertes ontvangen?
Wilt je te maken hebben met een fabrikant of een distributeur? Hoe lang bestaan ze al en hoe gerenommeerd zijn ze? Hebben ze een serviceteam en hoe ziet het eruit? Hebben ze technologie die aansluit bij je behoeften?

2. Met wie kan ik contact opnemen die deze laser wat ik willen kopen al minstens drie jaar gebruiken?
Krijg zo lang een referentielijst als je kunt, probeer minstens 5 namen voor elke machine te krijgen. Kijk op de websites van de distributeur of fabrikant voor andere namen die ook hun apparatuur gebruiken. Neem de tijd om deze mensen te contacteren. Wat wilt je deze verwijzingen vragen? Vraag naar servicekwesties, reacties tegenover aftersales-aanvragen, vraag naar resultaten, gebruiksgemak, kwaliteit van training en kosten per behandeling.

3. Kan ik een demonstratie krijgen en de laser testen voordat ik kopen?
Je wilt een demonstratie om te zien waartoe de laser in ervaren handen in staat is, maar je wilt het ook testen om erachter te komen of het beste is voor je behoeften. Probeer, indien mogelijk de distributeur te vragen om je een demo-eenheid te laten testen gedurende minimaal een week of twee. Als dit niet mogelijk is, probeer dan een afspraak te maken met een andere eigenaar om een week of twee met hem / haar samen te werken.

4. Hoe aanpasbaar is dit systeem voor toekomstige upgrades?
Kun je extra applicators toevoegen? Kun je de software upgraden naar latere versies van gebruikersinterfaces?

5. Welke marketingondersteuning krijg ik van het distributeur of fabrikant?
Marketingmateriaal, evenementen, welke advertenties voor consumenten heeft de fabrikant of distributeur gedaan?

6. Zijn er verbruiksartikelen?
Je moet weten wat de verbruiksartikelen zijn waarmee je rekening moet houden bij je prijsstelling voordat je een machine koopt. Stel ook vast wat de kosten per behandeling met die specifieke machine zijn?

7. Welke training is inbegrepen bij de aankoop?
Hier verwijzen we naar machinespecifieke training, hoe te gebruiken en het meeste uit deze specifieke machine te halen. Wie doet de training, waar, hoeveel van mijn team zullen worden getraind, krijgt je vervolgtrainingen?

8. Welke garantie- of serviceovereenkomst is inbegrepen bij de aankoop van de laser?
Hoe lang en wat wordt er gedekt? Arbeid, onderdelen, reizen. Kun je vooraf extra jaren garantie kopen tegen een gereduceerd tarief? Vooral wanneer je een laser over meer dan vijf jaar huurt of financiert, stem je de financiering af op de levensduur van het apparaat? Wat is de doorlooptijd voor een serviceaanvraag? Wat is het aantal serviceaanvragen voor dit type laser per jaar? Is er een intern diagnosesysteem in de laser om te helpen bij serviceaanvragen? Kan diagnostiek online of telefonisch zijn? Hoe kunnen periodieke fouten worden beoordeeld?

9. Klinische vragen om te stellen.
Deze vragen gaan over het vermogen van de machine om de resultaten te leveren die je wilt bereiken met de behandelingen die je wilt doen.
Welke golflengten zijn beschikbaar, als multi-golflengte apparaat?
Welke spotgrootte?
Fluence, vermogen, energiebereik dat het apparaat kan leveren en bij welke pulslengte en spotgrootte?
Leverbare pulslengtes?
Wat is het huidkoelingsbereik?

10. Hoeveel kost de laser?
Waarom stel je deze vraag niet eerst? Je wilt zeker weten dat je appels met appels vergelijkt. Bouw eerst je spreadsheet op met alle belangrijke informatie en dan zult je een idee krijgen van wat het voor je waard is om aan je behoeften te voldoen. Het is ook tijdens dit onderzoeksproces dat je elke factor echt zult beoordelen en dat het je misschien verbaast dat wat je oorspronkelijk belangrijk vond, aan het einde van deze reis minder belangrijk zou kunnen zijn.

11. Onderhandelen.
Als is bespreekbaar en hoe meer en betere informatie je hebt om mee te onderhandelen, hoe beter je onderhandelingspositie. Probeer je aankoop te plannen aan het einde van een kwartaal of beter zelfs, aan het einde van het jaar (vooral aan het einde van het boekjaar). Veel verkoopvertegenwoordigers moeten quota halen en in deze tijden wordt speciale inspanning geleverd om deze doelen te bereiken. Misschien vindt je ze in deze periode veel meer bereid om te onderhandelen.